Sabtu, 26 Februari 2011

FITNAH ... semua pernah kena

Kata-Kata CikLulu di 2:47 PG
Awak Rasa Ape ? 
kali ni lulu nak cerita pasal kisah pasal FITNAH .. ya FITNAH .. lulu pasti mesti semua pernah terkena dengan fitnah ni .. so lulu nak cerita la pasal kisah lulu kena fitnah ni .. banyak sangat .. yela lulu kan HOT giler .. so ramaila yang JELES! kononnya la ..

ok kisah ni berlaku time lulu form 4 .. time lulu form 4 lulu ni jenis bukan budak liar ..memang xpernah la jadi budak liar ni ... xpernah keluar rumah sorang2 ... tapi kat sekolah lulu jenis suka jadi kera sumbang ... tak suka harap kat orang lain .. suka p kantin sorang-sorang ... suka jalan kat sekitar sekolah sorang-sorang meskipun lulu ada 2 orang kawan baik ... disebabkan mungkin ada yang JELES ! sebab dengki dengan kehidupan lulu yang TERamat tenang , suatu hari tiba-tiba ada kaunselor panggil lulu .. lulu terkejut lah .. sebab lulu tak pernah kena panggil .. tiba-tiba kena panggil .. kawan-kawan semua dah pandang lain dah pada lulu .. lulu buat biasa je tapi dalam hati dah rasa pelik je .. apa salah lulu ? .. sampailah lulu dibawa ke bilik kaunseling .. baru lulu tahu sebab apa .. ada orang nampak lulu berdua-duan dengan lelaki kat sebuah kelas ... GILA BETOII !! .. dalam hati lulu dah siap sumpah menyumpah sapa wat fitnah nak pedajal kat lulu .. memang seumur hidup lulu tak pernah rasa kena fitnah macam ni ... banyak kaunselor soal lulu macam-macam tapi lulu tetap nafikannya .. sampailah lulu tanya sapa wat fitnah ni kaunselor tak nak cakap ... memang lulu rasa lulu tahu sapa orangnya .. dan lulu tak pernah kenal laki yang dimaksudkan berdua-duaan dengan lulu 2 .. memang kalau lulu jumpa lulu nak tampar je si bedebah 2 .. suka hati mak bapak dia je fitnah mcam 2 ... bukan setakat fitnah berdua-duaan tapi si dajal 2 fitnah lulu wat benda tak senonoh ..
dengar sini wahai KAWAN ,
walau aku ni pernah wat ko jeles sebab aku ni hidup dengan tenang dan aman damai ,
tolonglah tak payah wat fitnah macam 2 .. lau ko nak wat fitnah aku ni cantik xpe gak .. ak sanggup akui aku memang cantik . hahaha ... tak payah la wei .. sebab aku pun tahu kisah ko .. tapi sebab hati aku ni xderla busuk sangat aku malas nak hebohkan kat org ... yela muka ko 2 nampak baik .. pakai songkok tak kira masa .. yela org ada jawatan la time 2 kononnya .. hahaha .. walaupun benda ni dah berlaku banyak tahun ... aku tetap ingat senum sinis ko masa ko nampak kaunselor bawak aku pergi ke bilik kaunseling ...tapi tahniahlah .. akhirnya ko kena gak .. haahhaaha


apa pun kawan-kawan ,
lulu nak pesan dalam hidup ni tak payahla nak fitnah orang .. hidup 2 xsempurna lagi awak oii .. daripada awak fitnah orang baik awak bunh orang 2 .. hahaha .. apa-apa pun renungkan diri 2 xsempurna sangat dan apa yang lulu mrepek pun lulu xtahu .. hahaha ..

WASSALAm

0 Pengkritik:

Catat Ulasan

 

Dari Hati Lulu .. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei